. Геометричні схеми типових уніфікованих сталевих крокв’яних ферм.
Для збільшення виробничої площі цеху, середній ряд колон проектується з
кроком 12,0 , 18,0м, а крайній ряд колон 6 м. Крокв’яні елементи балки ферм
монтуються на підкрокв’яні залізобетонні балки або ферми.
До складу підкранових конструкцій належать підкранові балки або ферми,
гальмівні балки (ферми), зв'язки, вузли кріплення підкранових конструкцій,
кранові рейки з елементами їх кріплення. Рис 7.1
Підкранові балки— це такі конструкції, уздовж яких рухаються мостові
вантажопідйомні крани, що обслуговують промислові цехи. Мостові крани
переміщаються по рейках, вкладених на верхній пояс підкранової балки.
Підкранові балки можуть бути суцільними (розрізними або нерозрізними) і
рідше решітчастими.
Основні особливості роботи підкранових балок: сприйняття рухомого
вертикального навантаження від крана динамічного характеру дії на балку; дія
великих зосереджених сил від коліс крана, які спричинюють зминання в стінці
балки; наявність поперечних гальмівних сил, які зумовлюють виникнення у
верхньому поясі балки в горизонтальній площині додаткових напружень.
Навантаження від крана передається на підкранові конструкції через колеса
крана. Залежно від вантажності крана з кожного боку може бути два, чотири і
більше коліс.
Підкранові конструкції розраховують в усіх випадках на навантаження двох
кранів у найближчому стані, при якому виникають найбільші вертикальні та
горизонтальні зусилля.
Власну масу підкранових конструкцій приймають із довідників, визначають її
за рахунок збільшення розрахункового зусилля від вертикального кранового
навантаження на коефіцієнт а що для балок 6 м дорівнює 1,03; 12 м — 1,05: 18 м
— 1,08.
Конструктивне рішення підкранових балок залежить від величини навантаження
прольоту та режиму роботи мостових кранів При кранах вантажністю до 500 кН на
прольоти 6,0 м застосовують прокатні двотаврові профілі підсилені
горизонтальними листами або кутниками. Для більших прольотів і кранів більшої
вантажності використовують зварні двотаврові балки з горизонтальною
гальмівною конструкцією.
При кранах вантажністю 500 кН і більше та прольотах понад 6 м конструюють
спеціальні гальмівні балки або ферми. Для гальмівної конструкції з відстанню
від осі підкранової балки до зовнішньої грані гальмівної конструкції крайнього
ряду о 1,25 м застосовують гальмівну балку з стінкою з рифленого сталевого
листа товщиною 6...8 мм.
Особливості розрахунку суцільних підкранових балок.
Суцільні підкранові балки розраховують подібно до суцільних балок на
статичне навантаження з цілим рядом особливостей.
Визначення розрахункових моментів і поперечних сил від кранових
навантажень виконують за лініями впливу від двох спарених кранів або за рахунок
побудови епюри моментів і поперечних сил від найневигіднішого розміщення
рухомого навантаження від коліс мостових кранів у прольоті балки. Для
визначення найбільшого згинального моменту слід знайти навантаження від коліс
крана таким чином, щоб середина балки знаходилась на однаковій відстані від
рівнодійної всіх навантажень і від найближчого до неї колеса з навантаженням,
під яким і буде діяти найбільший згинальний момент. Оскільки поперечний
переріз з найбільшим моментом знаходиться біля середини прольоту балки,
згинальний момент Мmax можна визначити, використовуючи лінії впливу моменту для
середини прольоту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий